Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education of Early and Preschool Age

Class at Faculty of Education |
OPNS3S103A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

Uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte.

Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte,

Institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.

Probíraná témata:

Rodina dítěte s postižením, okolnosti přijetí dítěte s postižením, institucionální pomoc - raná péče

Dítě s mentálním postiženám, specifika jeho vývoje, rozvoj komunikace a socializace

Primární socializace dítěte, její poruchy a možné způsoby nápravy

Budování komunikace udítěte s různými druhy a stupni postižení

Annotation

The aim of the course is to understand the social and psychological situation of a family where a child with severe disabilities or a family with social disadvantages is born. Students will deepen their understanding of the psychomotor development of children with combined disabilities.

They will learn basic strategies for building communication for children with combined disabilities. Students will learn about early care - early intervention legislation; methodologies for supporting child development in early intervention and follow-up preschool.