Obsah: Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky edukace dítěte se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Klíčovou problematikou je experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry.
1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením
2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením
3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS
4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením
5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením
6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky edukace dítěte se speciálními potřebami v raném a předškolním věku.
Klíčovou problematikou je experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry.