Obsah: Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky edukace dítěte se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Klíčovou problematikou je experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry.
1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením
2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením
3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS
4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením
5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením
6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením
The aim of the course is to familiarize students with the specifics of educating a child with special needs in early childhood and preschool age. The key issues are experimentation and play, definition of play, division of play, play and its functions, play in the development of humanity, play as a means of education, development of experimentation and play of the intact child in infancy, toddlerhood and preschool, play of the child with disabilities (visual, auditory, mental), play as a means of re-education and compensation, learning and play, circumstances of play for children with disabilities, individual and group play, sibling in play, functional and activity type play, constructional or realistic type play, illusory type play, task play.