Obsah
1. Diagnostický proces a jeho fáze
2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
3. Identifikace ohroženého dítěte
4. Vývojové škály
5. Zásady poradenské práce
6. Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace
7. Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání
8. Diagnostika laterality
9. Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace
10. Diagnostika školní zralosti
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů). Témata:
1. Diagnostický proces a jeho fáze,
2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů,
3. Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod,
4. Zásady poradenské práce,
5. Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace,
6. Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání,
7. Diagnostika laterality,
8. Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace,
9. Diagnostika školní zralosti