Qualitative diagnostic methods– observation, interview, product analysis
Principles of using qualitative assessment methods
Principles of counselling
Assessment and support of the development of gross and fine motor skills, graphomotor skills and visuo-motor coordination
Assessment and support of the development of visual and auditory perception
Assessment of laterality
Assessment and support of spatial orientation development
Assessment of School Readiness","inLanguage":"en"}]}
Obsah
1. Diagnostický proces a jeho fáze
2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
3. Identifikace ohroženého dítěte
4. Vývojové škály
5. Zásady poradenské práce
6. Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace
7. Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání
8. Diagnostika laterality
9. Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace
10. Diagnostika školní zralosti
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů). Témata:
1. Diagnostický proces a jeho fáze,
2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů,
3. Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod,
4. Zásady poradenské práce,
5. Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace,
6. Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání,
7. Diagnostika laterality,
8. Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace,
9. Diagnostika školní zralosti