Obsah:
1. Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin v období školního věku
2. Definice pojmů inkluzivní (společné) vzdělávání, inkluzivní učitel, inkluzivní prostředí aj.)
3. Inkluzivní didaktika, metody organizace výuky
4. Poradenský systém v současné legislativě, aktuální změny v systému
5. 3kolní připravenost, specifika sociální a emocionální zralosti u jednotlivých skupin zdravotního znevýhodnění
6. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.
8. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním tělesné, mentální postižení, PAS, zrakové postižení
9. Diagnostické domény u žáků s narušenou komunikační schopností, specifické poruchy učení a chování)
10. Žák s odlišným mateřským jazykem v edukaci
The aim of the course is to acquire basic knowledge, approaches and strategies in education and diagnostics of pupils with special educational needs in an inclusive school environment and the environment of schools established according to §16 and par. 9. Specify the pupil's personality and variability of school age development.
The student will apply theoretical knowledge to pedagogical practice, acquire interventions and special pedagogical diagnostics.