Obsah:
1. Legislativní rámec vzdělávání v České republice.
2. Osobnost speciálního pedagoga, činnost asistenta pedagoga.
3. Individualizace a diferenciace ve vzdělávání (specifikace práce s heterogenní třídou, komunikativní dovednosti, dynamická diagnostika)
4. Edukační proces žáků s mentálním postižením, poruchami autistického spektra (podpůrná opatření, speciální metody práce, metody čtení a psaní). Systém vzdělávání. Osobnost jedince s mentálním postižením.
5. Edukační proces žáků se smyslovým postižením a narušenou komunikační schopností (sluchovým postižením, zrakovým hluchoslepota, NKS) Systém podpory. Osobnost jedince. Specifičnost vyučovacího procesu (podpůrná opatření, diferenciace a individualizace).
6. Edukační proces žáků s tělesným postižením a kombinovaným postižením. Systém podpory. Osobnost jedince. Specifičnost vyučovacího procesu (podpůrná opatření, specifika čtení a psaní, speciální metody práce).
7. Edukační proces žáků se specifickými poruchami učení. Systém péče. Osobnost jedince ADD/ADHD. Reedukace dyslexie, dyskalkulie. Programy prevence a modifikace jedinců s poruchami chování.
8. Edukační proces žáků s porucham chování, systém podpory ve vzdělávání, intervenční přístupy v edukaci.
9. Edukační proces žáků s odli šným mateřským jazykem
The aim of the course is to acquire basic knowledge, intervention approaches and strategies in the education of pupils special educational needs in an inclusive school environment and a school environment for pupils with special educational needs. After completing the discipline, the student is able to manage interventions and approaches to students with special educational needs, approaches to students with SEN in the context of inclusive didactics.