Student koná praxi ve vybrané škole nebo školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. Je veden k přemýšlení o pojetí výuky a výukových strategiích školy a učitelů v souvislosti s inkluzivním vzděláváním.
Aplikuje v praxi znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika vyučování na základní škole speciální. Hospituje u učitelů dle zvolených předmětů nebo třídy.
Seznámí se s tvorbou individuálního vzdělávacího plánu, sleduje metody, které používá speciální pedagog při speciálněpedagogické diagnostice v rámci intervence v edukačním procesu. Pod vedením pedagoga připravuje a realizuje svou přímou pedagogickou činnost (vlastní výstupy), kterou pod odbornou supervizí reflektuje.
Praxi dále může realizovat na skolském poradenském zařízení (SPC).O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia. Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.Před zahájením praxe bude student proškolen (elektronický kurz v Moodle "Proškolení studentů před pedagogickými praxemi").
Předmět systémově završuje blok jednotlivých praxí, které student v průběhu magisterského studia absolvoval.
Oborová praxe souvislá probíhá ve speciálně pedagogických zařízeních a ve školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami.