Předmět Etika pro hudební pedagogy je určen pro posluchače programu sbormistrovství. Cílem výuky je vyjasnění a vyzdvižení nutného morálního kontextu, v němž pedagog musí pracovat.
Předmět zvláště reaguje na etickou situaci počátku 21. století, kdy již samotné ideály základních mravních hodnot, jako je např. pravdivost, poctivost, řádnost života v manželství a v rodině či pojetí vyučování jako zodpovědného předávání poznaných pravd, přestávají být akceptovány jako alespoň ideály, ke kterým se člověk má blížit, a jsou relativizovány, bagatelizovány nebo přímo zesměšňovány. Předmět jasně konkretizuje cíle učitelského povolání mířící nad pouhou práci pro sebezabezpečení nebo dokonce práci pro vlastní kariéru.
Tato etika je uvědoměle postavena na křesťanský základ kulturního prostředí západoevropské civilizace, tedy na základ, který učinil Evropu vyspělou a jehož současné opomíjení již přináší neblahé následky. Zaměření na etiku křesťanskou je zde uplatněno také proto, že tento předmět je specifikován jako etika pro hudební pedagogy; evropská hudební literatura je s hodnotami křesťanskými, mnohdy přímo liturgickými, esenciálně spjata, a kdo jí chce plnohodnotně rozumět, provádět či dokonce předávat dalším generacím, měl by pracovat na bázi této její podstaty.