1. Diagnostické domény v SPPG a jejich využití při plánování, realizaci a evaluaci výuky žáků se SVP;
2. Aplikace podpůrn ých opatření u žáky se SVP ( individuálně, při skupinové a frontální práci se třídou);
3. Úpravy místní a časové pro žáky se SVP, metodické úpravy a jejich efektivita;
4. Využití a příprava metodických pomůcek pro práci s žáky se SVP;
5. Formativní hodnocení žáků se SVP;
6. Zvládání emoční zátěže při práci s žáky s problémovým chováním;
7. Zapojení asistenta pedagoga, jeho metodické vedení a kontrola, společná příprava na vyučování.
Předmět se zaměřuje na specifika intervenčních postupů a strategií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a v prostředí školy zvláště zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.