Motoricko funkční příprava v gymnastice
Metodika prvků obtížnosti ve sportovní gymnastice se speciálním zaměřením 2. st. ZŠ a na střední školy
Věkové, zdravotní a výkonnostní hledisko při výběru prvků obtížnosti
Hodnocení gymnastických činností.
Využití audiovizuálních prostředků.
Teorie hodiny gymnastiky
Školní vzdělávací program
Didaktické aspekty výuky gymnastiky (formy, styly, metody, zásady)
Využití náčiní a nářadí
Stimulace pohybových schopností pomocí prostředků základní a kondiční gymnastiky
Metodické výstupy studentů
Teoretické základy pohybové skladby
Sportovní druhy pohybové skladby
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci.
Cílem předmětu je získání základních didaktických znalostí a praktických dovedností v oblasti základní, rytmické, kondiční a sportovní gymnastiky. Motoricko funkční příprava v gymnastice. Metodika prvků obtížnosti ve sportovní gymnastice se speciálním zaměřením na střední školy a 2. st. ZŠ. Věkové, zdravotní a výkonnostní hledisko při výběru prvk ů obtížnosti. Struktura hodiny gymnastiky. Didaktické formy, styly, metody, zásady. Využití audiovizuální techniky a počítačového programu pro analýzu pohybu. Metodické výstupy studentů. Rozvoj pohybových schopností pomocí prostředků základní a kondiční gymnastiky. Rytmická gymnastika a pohybová skladba. Využití náčiní a nářadí.
Zápočtovým požadavkem je pohybová skladba s náčiním nebo na nářadí v délce min. 1 minuty na hudební doprovod. Zkouška ústní - teorie gymnastiky a komplexní analýza prvků sportovní gymnastiky.