Hlavní témata předmětu:
1. Teoretické vymezení předmětu andragogické didaktiky – vývoj, osobnosti, základní terminologie (učení, vyučování, výuka, vzdělávání, metody a formy) a současné postavení a perspektivy rozvoje
2. Objekt vzdělávání, tj. dospělý jedinec v různých profesních a zájmových situacích a proces jeho učení (přístup, motivace a potřeby vzdělávání dospělých)
3. Průběh androdidaktického procesu a jeho principy (funkce, simulace, efektivita učení a vzdělávání dospělých)
4. Androdidaktické zásady; analýza jednotlivých principů: zpětné vazby, přirozenosti, aktivity, vědeckosti, soustavnosti a postupnosti, názornosti, trvalosti přístupnosti vyučování individuálního přístupu
5. Androdidaktické pomůcky a technika a jejich využití u dospělých a seniorů (gerontodidaktika)
6. Formy a metody vzdělávání a rozvoje pracovníků – didaktické třídění a klasifikace metod (poznávací/empirické, teoretické, zaměřené na změny a poznání reality, kombinace metod); organizační rámec výuky, tj. vyučování a učení se dospělých
7. Distanční vzdělávání, e-learning a sebevzdělávání
8. Přednáška, seminář, workshop, hraní rolí – možnosti využití, výhody a nevýhody
9. Koučink, mentoring, teambuilding, zážitkové učení a outdoor training
10. Trendy ve vzdělávání dospělých – online semináře (webináře, videosemináře, mobilní semináře), online konference (videokonference, webkonference, mobilní konference), sociální sítě, online kooperace (chat, sdílení projektů, okamžité připomínkování) a mobilní učení (mobile learning)
11. Projektování vzdělávacího projektu (akreditace, certifikace, organizačně-technické aspekty tvorby a realizace vzdělávání, zajištění kvality, evaluace)
12. Lektor dalšího vzdělávání dospělých (role vzdělavatele dospělých: andragog, tutor, trenér, instruktor, školitel, metodik) – nároky na lektora, kvalifikace a profesní kompetence, prezentační dovednosti, sebevzdělávání
Androdidaktika (andragogická didaktika) zkoumá teorii a praxi výuky/vyučování/vzdělávání dospělých a seniorů. Zaměřuje se na specifika didaktického procesu vzdělávání dospělých, tj. (sociálně-kulturní) edukační působení vzdělavatele (andragoga, tutora, lektora) na dospělého účastníka vzdělávání.
Androdidaktiku lze chápat jako z ákladní disciplínu andragogiky. V kontextu tohoto pojetí je andragogická didaktika pojata jako věda zkoumající tyto dva procesy, synergický efekt jejich působení a současně další vnější vlivy, jež didaktický proces determinují, zejména prostředí, logistika, organizace a řízení.
Androdidaktika se soustřeďuje na poznávání základních složek didaktického procesu, které představují cíl, obsah, formy, metody, výukové technologie a logistiku výuky.