Hlavní témata předmětu
1. Úvod do předmětu - klíčové pojmy a vztahy mezi nimi
2. Východiska pojetí personální práce v humanitních a společenskovědních oborech
3. Specifika personální práce ve vzdělávacích organizacích – analýza kontextů
4. Specifika personální práce v malých a středních organizacích
5. Přehled vývoje a konceptů personální práce
6. Průřezový charakter disciplíny a role jejích nositelů
7. Výkon personální administrativy a dílčí personální procesy v praxi vzdělávacích organizací
8. Personální řízení a řízení lidských zdrojů
9. Přístupy k řízení lidských zdrojů a jejich uplatnění v praxi vzdělávacích organizací
10. Strategické řízení lidských zdrojů jako součást managementu vzdělávání
11. Strategie lidských zdrojů – typy, vytváření a využití
12. Personální a sociální politika vzdělávacích organizací
Práce s lidmi patří ke klíčovým aktivitám všech vedoucích pracovníků. Význam systematické a koncepční personální práce ve vzdělávacích organizacích je umocněn také posláním vzdělávacích institucí ve společnosti a odpovědnostmi vedoucích pracovníků za celý rozsah průřezové disciplíny, tj. od personální administrativy ke strategickému řízení a vedení lidí/pracovníků vzdělávacích organizací.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní pojmový aparát a poznatkovou základnu pro volbu optimálních přístupů k personální práci ve vzdělávací organizaci. Po absolvování předmětu budou studenti schopni analyzovat různé přístupy k personální práci a vybrat z nich nejvhodnější, které použijí pro vlastní řídicí práci.
Předmět bylo inovován tak, aby bylo využito synergické vazby na další předměty vyučované na KAMV a zaměřené na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací.