Hlavní témata předmětu:
1. Pojetí řízení a leadershipu vzdělávacích organizací.
2. Klima vzdělávací organizace, moderní nástroje formování suportivního klimatu.
3. Role manažera a manažerské činnosti, manažerské kompetence, osobnost manažera.
4. Sebepojetí manažera, faktory ovlivňující sebepojetí, jádrová schémata a mody.
5. Zásady efektivní manažerské komunikace, typy komunikace.
6. Techniky pozitivní a negativní asertivity, zvládání a poskytování kritiky.
7. Psychohygiena manažera, relaxační techniky, prevence syndromu vyhoření.
8. Základy krizové intervence ve vzdělávání.
9. Chování manažera, konflikty a jejich řešení, konstruktivní hádka.
10. Řízení systémů a procesů, řízení změny, bariéry v řízení změny.
11. Time management, zásady efektivní práce, stanovování cílů a priorit.
12. Stres a jeho zvládání, úzkosti a deprese, poruchy osobnosti.
13. Koučování a mentorink, cíl, příprava, základní techniky.
14. Základy psychoterapie, cíl, základní dělení, využití v manažerské činnosti.
The course deals with the theory of development of managerial skills in relation to the requirements arising from the strategy of the organization and professional demands. Key topics include the manager's issues as a leader, management styles, implementation and management of change, building good relationships, effective communication, time management and self-reflection.
Attention is paid to career management and setting up system tools for effective education and development, incl. self-education.