Charles Explorer logo
🇬🇧

Introductory Practice with Reflection

Class at Faculty of Education |
OPNU4H013A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Metodický postup v začátcích hry na klavír/housle.

2. Rozvíjení hudebního talentu.

3. Interpretace jako výklad hudebního díla s akcentem na instruktivní literaturu.

4. Klavírní/houskový tón a jeho kultivace.

5. Klavírní/houslová technika a její rozvoj.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Vstup do problematiky pedagogické praxe z hlediska dílčích aspektů. Náhled na otázky z oblasti psychologické, didaktické a umělecko-pedagogické. Součástí předmětu je praktické řešení didaktické problematiky výuky mladých interpretů na příkladech vybraných děl klavírní a smyčcové literatury, vhodné pro začínající interprety. Pozornost je věnována všem okruhům problematiky nástrojového vyučování, jako je tvoření tónu, intonace, rozvoj témbrové stránky hry, rozvoj rytmického cítění při hře, řešení techniky hry, orientace v stylových a žánrových specifikách. Studenti mají široké znalosti po instruktivní literatuře oboru, jsou schopni ji aktivně interpretovat i analyzovat. Veškerá pedagogická práce studentů je následně reflektována.

Introduction into the issues of pedagogical practice in terms of partial aspects. An overview of questions from the field of psychological, didactic and artistic-pedagogical. Part of the course is a practical solution to the didactic issues of teaching young performers on the examples of selected works of piano and string literature, suitable for beginning performers. Attention is paid to all areas of instrumental teaching, such as tone production, intonation, development of the timbre aspects of playing, development of rhythmic feeling, solving the instrumental technique, orientation in stylistic and genre specifics. Students have a broad knowledge of the instructive literature in the field, they are able to actively interpret and analyze it. All pedagogical work of students is then reflected.