Didaktika 2 v navazujícím magisterském studiu směřuje k prohloubení vhledu studentů do problematiky vizuální gramotnosti, vizuální sémiotiky a vizuální komunikace v soci álních a kulturních souvislostech. Rozvíjí diskursivně konstruktivistické pojetí vzdělávání ve výtvarné výchově.
Zabývá se sociálním a kulturním vlivem výtvarného pedagoga ve školním i mimoškolním vzdělávání, nahlíží vzdělávání jako prostředek budování kulturní identity a sociálního a kulturního začlenění žáka. Věnuje se inkluzivnímu vzdělávání ve výtvarné výchově; buduje prohloubený vhled do problematiky genderu a dalších skrytých i zjevných proměnných, ovlivňujících a formujících vzdělávací proces.
Nahlíží oborovou didaktiku v mezinárodních kontextech školní praxe i dlouhodobých výzkumných projektů. Hlavními nástroji jsou analýza a konceptualizace individuálních přístupů k tvorbě a strukturaci portfolia; evaluace a konceptová analýza didaktických projektů, metareflexe výukových procesů. Kurz vytváří základy pro budování osobitého a plně uvědomovaného profilu výtvarného pedagoga.