ÚNOR-BŘEZEN: koncepty vyučování výtvarné výchovyobsahy a cíle vyučován í přípravy na vyučování, jejich význam a forma
BŘEZEN-DUBEN:praxe ve školách; NÁHRADNÍ FORMY PRAXE
DUBEN-KVĚTEN:analýza a evaluace odučených hodin; analýza a evaluace náhradních materiálůžákovská práce jako prostředek výukypříprava a realizace výstavy
Praxe seznámí studenty s konkrétním školním prostředím, s tím, jak strukturuje nároky na vyučující. Studenti projdou sitauacemi výuky výtvarné výchovy nejprve v pozici pozorovatele (náslechové hodiny), později ve spolupráci s fakultním učitelem v roli vyučujícícho.
Samostatné vedení hodin probíhá ve spolupráci s fakultním učitelem av návaznosti na jeho plán výuky. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky.
Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování základních dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin.