-reflektovaná tvorba
- refllektivní dialog
- konstruktivistické pojetí výtvarné výchovy
- individualní x sociální konstruktivismus
- sociokognitivní konflikt
- koncept x prekoncept
- artefiletika
- analýza vizuálního vyjádření
- využití odlišných kulturních habitů ve výtvarné výchově
- porozumění jinakosti skrze společnou tvorbu a reflektivní dialog
V případě zrušení prezenční výuky z rozhodnutí děkana fakulty, bude výuka v předmětu pokračovat distanční formou přes MS Teams.Studentky a studenti budou informováni na e-mail, který zadali do SIS.
Cílem předmětu je seznámení s potenciálem soudobé výtvarné výchovy v oblasti sociální práce a terapie, který je stále ještě nedostatečně využíván. Pozornost je věnována metodologii výtvarné edukace a terapie ve vztahu k různým sociálním skupinám společnosti.
Soudobé pojetí umělecké edukace jako expresivního oboru nabízí postupy, strategie a metody, aplikovatelné v oblasti interkulturního vzdělávání a začleňování různých etnických skupin a minorit do majoritní společnosti, v oblasti mezigeneračního porozumění, edukace seniorů, výtvarné výchovy v různých sociálních zařízeních (nemocnicích, nápravném zařízení, ve veřejném prostoru, v divadle), edukace a terapie mentálně postižených či v oblasti pedagogiky volného času a zdravého životního stylu apod. Pojetí předmětu vychází z koncepce konstruktivistické pedagogiky.
Studenti prohloubí své kompetence v oblasti reflexe výtvarného vyjadřování a jeho využití v různých lidských životních situacích v širších kulturních, společenských a uměleckých kontextech.