Praxe seznámí studenty s dalším školním prostředím, které jinak strukturuje nároky na vyučující. Součástí této praxe je samostatná koncepční práce studentů, příprava výuky ve větších celcích. Předpokládá se, že studenti prokáží schopnost didaktické transformace tématu vlastní diplomové práce a na základě konzultací a vyučujícím a s vedoucí praxe připraví ucelený program, který ověří jejich volbu. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování souboru dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin a k formulaci vlastního pojetí předmětu. Součástí praxe je pořízení dokumentace výtvarných a ktivit a průběhu odučených hodin pro didaktickou část diplomové práce.
O konkrétních podmínkách se posluchači mohou informovat u garanta praxí a na webových stránkách katedry.