Předmět je věnován souvislé oborové pedagogické praxi studentů na SŠ a ZUŠ. Studenti ověřují své nabyté profesní kompetence v rámci vyučovacího procesu. Věnují se akčnímu výzkumu ve školní praxi. Realizují vlastní přípravu na jednotku výtvarné výchovy. Dokumentují vyučovací proces i výsledek. Reflektují své pedagogické působení a rozhodování, konkrétní situace vyučovacího procesu. Navrhují zlepšení své přípravy, hodnotí průběh i výsledky praxe.
Výsledky akčního výzkumu student zpracovává jako možnou součást diplomové práce. K prohloubené interpretaci těchto výsledků využije předmět Reflektivní bilance výuky VV.
V případě distanční výuky se aktivity přesouvají k reflexi a analýze již realizovaných vyučovacích hodin.
Vlastní výuku podle vytvořených a konzultovaných didaktických plánů studenti realizují v závislosti na podmínkách v místě pobytu.
Podle nových podmínek se mění i zaměření výzkumné činnosti studentů .