1) Potenciál výtvarné výchovy v současné škole a společnosti; seznámení se studijní literaturou; výběr tématu seminární práce
2) Založení porfolia a archivu, seznámení s projektem Horizon2020 Acting on the Margins, Art as Social Sculpture
3) Umělecký artefakt a tvůrčí proces jako téma a učivo; kolaborativní tvorba a sociální přesahy VV. Upřesnění výběru tématu seminární práce
4) Vizuální gramotnost, její pojetí a postavení v současném vzdělávání,
5) Výtvarná výchova a její mezioborový potenciál; mezioborové vztahy
6) Galerijní a muzejní pedagogika a její podoby a možnosti v současné škole
7) Diskursivní charakter výtvarné výchovy
8) Současné výtvarné umění a vizuální kultura v současné škole
9) Konceptová analýza tvořivých úloh a její možnosti v pedagogické reflexi
10) Cíle výtvarné výchovy v kontextu možností RVP ZV a RVP G
11) Výtvarná výchova a digitální gramotnost
Kurz seznamuje studenty s hlavními proudy současné didaktiky výtvarné výchovy a jejich zázemím v teoretických studiích a empirickém výzkumu. Předkládá aktuální přístupy k uměleckému artefaktu a procesu společně s jejich reflexemi v didaktice výtvarné výchovy.
Seznamuje s rekoncepcemi předmětu a aktuálními tématy současného didaktického diskurzu. Cílem kurzu je představit studentům dynamické pole současné oborové didaktiky a umožnit jim, aby se v něm orientovali.
Pozornost bude specificky zaměřena na aktivity projektu Horizon2020 Acting on the Margins: Art as Social Sculpture a na propojení umělecké a pedagogické tvorby do nových otevřených forem, rezonujících s pandemickou situací a s nároky distanční výuky.