Průběh předmětu: a) Úvodní informativní setkání (proběhně tesně před didaktickým seminářem v prvním či druhém týdnu); b) Samostatné shlédnutí videozáznamových ukázek hodin a jejich společná reflexe na didaktickém semináři; c) Náslech dvou vyučovacích hodin realizovaných mimo pracoviště souvislé pedagogické praxe; d) Reflexivní kolokviální seminář(e) k pozorovaným hodinám a vlastní praxi (některé proběhnou též v době souvislé praxe: na těchto seminářích bude možné reflektovat právě realizovanou praxi); e) Závěrečné kolokvium (Může probíhat samostatně či jako součást kolokvia k souvislé pedagogické praxi.)
Projeví-li studenti zájem, může proběhnout též samostatná diskuse s pedagogy inspirativních škol.
Teaching observation practice precedes the continuous field practice. It is realized at secondary schools and at grammar schools.
During the practice the students administer pedagogic diary, collect results of pupils’ work and the material for evaluation of one’s pedagogical activities. In the following reflective lessons, they present selected pedagogic situations which they consider as tough and consult various ways of their solutions.