Průběh předmětu: a) Úvodní informativní setkání (proběhně tesně před didaktickým seminářem v prvním či druhém týdnu); b) Náslech dohodnutého počtu vyučovacích hodin realizovaných mimo pracoviště souvislé pedagogické praxe; d) Reflexivní kolokviální seminář(e) k pozorovaným hodinám a vlastní praxi (některé proběhnou též v době souvislé praxe: na těchto seminářích bude možné reflektovat právě realizovanou praxi); e) Závěrečné kolokvium (Může probíhat samostatně či jako součást kolokvia k souvislé pedagogické praxi.)
Náslechová praxe předchází souvislé oborové praxi. Realizuje se na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií nebo doporučených školských zařízeních.
V průběhu praxe si vede pedagogický deník, sbírá výsledky práce žáků a podněty k hodnocení vlastní pedagogické činnosti.
V následných reflektivních seminářích prezentují vybrané pedagogické situace, které považují za náročné a konzultují různé způsoby řešení.