1. Metody poznání sebe sama a své úlohy ve skupině.
2. Způsoby vnímání druhých lidí a rizikového chování.
3. Upevňování psychosociálních kompetencí potřebných pro zvládání náročných situací v osobním životě, v pedagogické práci i v práci s klienty.
4. Principy a nácvik vhodné komunikace v profesně specifických situacích.
5. Zvládání a prevence zátěžových situací.
6. Tvorba pozitivního psychosociálního klimatu ve skupině dětí a mládeže. Sociálně etické techniky využitelné v rámci širších výchovných programů a podpory zdraví.
Předmět otvírá problematiku spojenou s možnostmi realizace metod aktivního sociálního učení při naplňování sociálně výchovných programů. Demonstruje metodické principy, které lze používat v osobnostně sociální výchově ve školách a školských zařízeních stejně jako při osobnostním rozvoji samotných pedagogických pracovníků.
Posluchači se seznámí s principy, potupy a technikami, které zkouší sami na sobě. Následně probíhá analýza realizovaných technik.