Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití mobilních dotykových technologií ve výuce

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNZ0I153C

Sylabus

DIDAKTICKÁ SPECIFIKA MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH TECHNOLOGIÍ

Tablety, mobilní telefony

Další mobilní dotykové technologie

Současné trendy a vývoj mobilních dotykových technických prostředků

Didaktické materiály pro mobilní dotyková zařízení (v prezenční, online i hybridní výuce)

DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A JEJICH VYUŽITÍ VE VÝUCE

Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora

Zásady práce ve třídě 

Práce s aplikacemi a produktivní práce s mobilními zařízeními využívání aplikací pro poskytování zpětné vazby u žáků (např. Quizzlet, Kahoot, Mentimeter) i se zaměřením na hybridní a online výuku

ROZVOJ GRAMOTNOSTÍ PROSTŘEDNICTVÍM MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH ZAŘÍZENÍ role algoritmického myšlení a rozvoj informačního myšlení příklady robotických hraček při rozvoji algoritmického myšlení u žáků rozvoj digitální a informační gramotnosti

Anotace

Studijní předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce je jako volitelný určen pro studenty navazujícího magisterského studia učitelství studijního programu N7504 Učitelství pro střední školy, kteří jsou vybaveni základní digitální gramotností. Předmět je v dotaci 0/2 hodin týdně, je uzavřenou zkouškou a je ohodnocen 4 kredity.

Předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu technických prostředků, označovaných jako mobilní dotykové technologie, např. tablety a mobilní telefony. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi.

Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými mobilními dotykovými technologiemi využívanými v edukaci, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti, parametry a didaktická specifika vybraných tabletů a dalších mobilních dotykových technologií a na problematiku implementace didaktických materiálů.

Součástí je i práce s různými online systémy pro poskytování zpětné vazby. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s možností zapojení robotických hraček a další didaktické techniky umožňující rozvoj informační gramotnosti a algoritmického myšlení. Část výuky bude věnována i možnostem využití mobilních dotykových zařízení v hybridní a online výuce.