DIDAKTICKÁ SPECIFIKA MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH TECHNOLOGIÍ
Tablety, mobilní telefony
Další mobilní dotykové technologie
Současné trendy a vývoj mobilních dotykových technických prostředků
Didaktické materiály pro mobilní dotyková zařízení (v prezenční, online i hybridní výuce)
DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A JEJICH VYUŽITÍ VE VÝUCE
Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora
Zásady práce ve třídě
Práce s aplikacemi a produktivní práce s mobilními zařízeními využívání aplikací pro poskytování zpětné vazby u žáků (např. Quizzlet, Kahoot, Mentimeter) i se zaměřením na hybridní a online výuku
ROZVOJ GRAMOTNOSTÍ PROSTŘEDNICTVÍM MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH ZAŘÍZENÍ role algoritmického myšlení a rozvoj informačního myšlení příklady robotických hraček při rozvoji algoritmického myšlení u žáků rozvoj digitální a informační gramotnosti
Study subject The use of mobile touch technologies in teaching is an optional method for students of the master's study of teaching in the study program N7504 Teacher Training for Secondary Schools who use basic digital literacy. The course is in subsidies 0/2 hours per week, is a closed exam and is worth 4 credits.
The subject Use of mobile touch technologies in teaching focuses on the area of didactic specifics and possibilities of using a specific type of technical means, referred to as mobile touch technologies, eg tablets and mobile phones. Its mission is to equip students with relevant knowledge and competencies, which they can apply in their pedagogical practice together with the knowledge of didactics of your approbation fields.
The aim of the course is to acquaint students with contemporary mobile touch technologies used in education, with their basic technological characteristics, educational potential, ways of their functional implementation and use of the possibilities in education. Thematic subject focused on basic terminological constructive areas, parameters and didactic specifics of selected tablets and other mobile touch technologies and on the issue of implementation of didactic materials.
It also includes working with online online systems for providing feedback. Students will be acquainted with the possibility of involving robotic toys and other didactic techniques enabling the development of information literacy and algorithmic thinking.