Obsah kurzu: pojetí pojmu zážitková pedagogika (učení, výuka, holistická výchova) cíle výchovy prožitkem didaktické postupy (motivace, prožitek a jeho reflexe jako příležitost k učení) hra - život jako, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence, zkušenostní učení, flow skupina, skupinová dynamika kooperace, kompetice determinace volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti), dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod) dramatická výchova, dramaterapie; artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )
Předmět poskytne studentům základní orientaci ve znalostech v oblasti zážitkové pedagogiky. Prožitkovou situaci předmět představí jako didaktický prostředek ve školní i volnočasové práci.
Pracuje s provázaností s OSV, artefiletikou a dramatickou výchovou. Teoretické znalosti naváže na praktické zkušeností studentů z aktivit využívajích zážitek jako prostředek výchovy.