Charles Explorer logo
🇬🇧

Teacher communication with parents

Class at Faculty of Education |
OPNZ0P168C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus kurzu

1.Teorie komunikace rodiny a školy. Odlišné socializační funkce školy a rodiny, propojení, vliv na zapojení do společnosti a dospělost (2 hodiny přímé výuky)

2. Jak přichází učitel do kontaktu s rodiči: maily, žákovská knížka, telefonáty, práce s kazuistikami (2 hodiny přímé výuky) Studenti si připraví předem požadavky/očekávání v oblasti spolupráce s rodiči. Srovnání po reálné praxi ve škole

3. Formy komunikace – popis, formy, její funkce, kritická místa, pravidla (8 hodin přímé výuky) -        Přímá komunikace (třídní schůzky, rada rodičů) -        Nepřímá komunikace (písemná, elektronická, přes děti jako media) Vs. -        Hromadné kontakty -        Individuální   Studium školní dokumentace Tematické setkání se zástupcem vedení školy, výchovným poradcem, třídním učitelem a)      Třídní schůzka – funkce, kritická místa, struktura setkání, pravidla, její možná inovace            Popis a analýza videa            Reálná návštěva třídní schůzky ve skupině – atmosféra, sledování obsahu, verbální a         neverbální stránky projevu učitele, zapojení rodičů, charakter komunikace, analytický rozbor. Práce s připraveným materiálem (protokol pozorování, záznamy o třídní schůzce ad.) b)     Rada rodičů – funkce, fungování, úkoly, kritická místa   c)      Individuální kontakty   Pravidla komunikace s rodiči

4.  Méně běžné formy komunikace s rodiči (2 hodiny přímé výuky)

5. Rodina ve škole – problémy, se kterými se setkává škola a učitel. Rozbor kazuistik (2 hodiny přímé výuky)         - zápis a přijímací řízení do školy -        nesouhlas s hodnocením žáka, -        absence, -        ničení majetku, -        sociální problémy, -        nevhodné chování.

6. Komunikační dovednosti, motivační rozhovor s rodiči – nácvik komunikace (8 hodin přímé výuky)

7. Rešerše vybraných odborných textů

Annotation

In the course we will focus on the functions of both institutions, family and school in society and in socializing the child, the current state of family-school relations, forms of communication, its risks and its content.