Posluchači budou seznámeni s problematikou specifických vývojových poruch v českém jazyce, přičemž bude zdůrazněn vývojový kontext té které poruchy, se specifiky problémů na 2. stupni ZŠ. Zmíněny budou důsledky školní neúspěšnosti pro vývoj dítěte (včetně sekundárních psychosociálních obtíží), pro postavení v rodině, školní a vrstevnické skupině a pro budoucí profesní a společenské uplatnění.
Hlavní pozornost bude věnována jednotlivým poruchám učení v českém jazyce (dyslexie, dysgrafie, dysortografie) - bude popsán klinický obraz a principy diagnostiky jednotlivých poruch. Hlavní pozornost bude věnována přístupům učitele v hodinách českého jazyka, cizích jazyků a v dalších předmětech, dále toleranci obtíží, hodnocení žáků s SPU a reedukačním metodám.
Budou zhodnoceny formy vzdělávání žáků s SPUCH na 2. stupni ZŠ, systém státní i nestátní odborné péče o děti s poruchami učení a chování. Opomenuta nebude ani problematika integrace, současná legislativa upravující vzdělávání žáků s SPUCH a hlavní podmínka integrace - vypracování individuálního vzdělávacího programu pro žáka s SPUCH.