Sylabus kurzu
1.Teorie komunikace rodiny a školy. Odlišné socializační funkce školy a rodiny, propojení, vliv na zapojení do společnosti a dospělost
2. Jak přichází učitel do kontaktu s rodiči: maily, žákovská knížka, telefonáty, práce s kazuistikami
3. Formy komunikace – popis, formy, její funkce, kritická místa, pravidla (8 hodin přímé výuky) - Přímá komunikace (třídní schůzky, rada rodičů) - Nepřímá komunikace (písemná, elektronická, přes děti jako media) Vs. - Hromadné kontakty - Individuální a) Třídní schůzka – funkce, kritická místa, struktura setkání, pravidla, její možná inovace Popis a analýza videa b) Rada rodičů – funkce, fungování, úkoly, kritická místa c) Individuální kontakty Pravidla komunikace s rodiči
4. Méně běžné formy komunikace s rodiči
5. Komunikační dovednosti, motivační rozhovor s rodiči – nácvik komunikace (8 hodin přímé výuky)
In the course we will focus on the functions of both institutions, family and school in society and in socializing the child, the current state of family-school relations, forms of communication, its risks and its content.