Organizace: a. Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování praxe b. Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami formou pravidelného individuálního nebo skupinového doučování (min. 20 hodin). Student si zařizuje praxi sám. c. Závěrečné setkání – sdílení a reflexe zkušeností
Sylabus a. Úvodní setkání se studenty a závěrečné setkání– úvod do problematiky, naplánování praxe, reflexe praxe 4 hodiny. b. Individuální nebo skupinová praxe se žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami min. 20 hodin. c. Samostudium – příprava úkolů pro žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury, zpracování zadaných úkolů, konzultace 76 hodin.
Předmět je zaměřen na praxi studentů navazujícího magisterského studia Učitelství pro 2. stupeň základní školy a střední školy a Učitelství pro střední školy, jejímž obsahem je individuální nebo skupinová podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (např. ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, s OMJ, s SPUaCH, se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním aj.) a dalších žáků, kteří podporu potřebují. Podpora bude realizována formou doučování v minimálním rozsahu 20 hodin přímé činnosti s dětmi.
Studenti budou pravidelně pracovat s různými typy žáků, hledat individualizované strategie pedagogické práce a pomáhat jim překonávat překážky v učení. Studenti budou svoji práci reflektovat s pedagogickým pracovníkem určeným školou.