Charles Explorer logo
🇨🇿

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami „Chcidoucovat“

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNZ0S169C

Sylabus

Organizace: a.      Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování praxe b.      Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami formou pravidelného individuálního nebo skupinového doučování (min. 20 hodin). Student si zařizuje praxi sám. c.       Závěrečné setkání – sdílení a reflexe zkušeností

Sylabus a.      Úvodní setkání se studenty  a závěrečné setkání– úvod do problematiky, naplánování praxe, reflexe praxe 4 hodiny. b.      Individuální nebo skupinová praxe se  žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami min. 20 hodin. c.       Samostudium – příprava úkolů pro žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury, zpracování zadaných úkolů, konzultace  76 hodin.  

Anotace

Předmět je zaměřen na praxi studentů navazujícího magisterského studia Učitelství pro 2. stupeň základní školy a střední školy a Učitelství pro střední školy, jejímž obsahem je individuální nebo skupinová podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (např. ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, s OMJ, s SPUaCH, se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním aj.) a dalších žáků, kteří podporu potřebují. Podpora bude realizována formou doučování v minimálním rozsahu 20 hodin přímé činnosti s dětmi.

Studenti budou pravidelně pracovat s různými typy žáků, hledat individualizované strategie pedagogické práce a pomáhat jim překonávat překážky v učení. Studenti budou svoji práci reflektovat s pedagogickým pracovníkem určeným školou.