Předmět akcentuje přípravu studenta především v rovině obecně didaktické, resp. konstruktivistické. Umožňuje mu získat potřebné znalosti a dovednosti ve vztahu k plánování, realizaci a hodnocení vlastní výuky, tedy formulovat cíle s ohledem na kurikulární dokumenty i na možnosti a potřeby žáků; využívat široké spektrum metod a forem výuky s důrazem na aktivní a kooperativní učení žáků; hodnotit průběh a výsledky učení s důrazem na formativní hodnocení a sebehodnocení. V rámci studijní oblasti student rozvíjí své reflektivní dovednosti ve vztahu k procesu učení i k výsledkům žáků.
Student při plánování výuky formuluje ověřitelné výchovné a vzdělávací cíle, které vycházejí z vnitřní motivace žáků, respektují jejich různorodé vzdělávací potřeby a jsou v souladu s kurikulárními dokumenty.
Student volí takové metody, formy a strategie učení, jejichž prostřednictvím je možné stanovené cíle realizovat a které umožní dosáhnout úspěchu v učení každému žákovi.
Student průběžně zjišťuje, jakým způsobem žák zvládá stanovené cíle. Informace o zjištěném stavu v potřebné míře s žákem sd ílí.
Student průběžně reflektuje zvolené postupy (vztahující se k plánování, realizaci i hodnocení výsledků vlastního vyučování) a vztahuje je k relevantním pedagogickým a psychologickým teoriím.