Tematický plán seminářů:
1. Organizace studia, úvod do problematiky prezentace a komunikace.
2. Teorie tvorby hlasu, pilí ře hlasového projevu, zkoumání vlastních hlasových možností, komunikační kanály.
3. Řeč těla, pricip vzdálenosti, upoutání a udržení pozornosti, prezentační techniky založené na individuálních osobnostních rysech.
4. Sebezkušenost a sebepoznání jako důležitý předpoklad efektivní komunikace.
5. Úspěšné řešení problémových a mezních situací (OK-OK approach).
6. Field trip – komunikace v každodennosti.
7. Reflexe field tripu, závěrečné shrnutí a zkouška nabytých dovedností.
Předmětem seminářů je seznámit studenty s principy prezentačních a komunikačních dovedností a společně je vyzkoušet v praxi.
Do základní výbavy každého budoucího pedagoga by měla patřit dovednost vhodným způsobem prezentovat a úspěšně komunikovat. Jedním z cílů předmětu je představit principy, které k osvojení této dovednosti vedou a jsou jejím předpokladem a nabídnout je studentům k využívání. Hlavním cílem však je poskytnout studentům patřičný prostor, aby si tyto principy ihned vyzkoušeli a postupně se tak v komunikačních a prezentačních dovednostech zdokonalovali. Učivo je procvičováno zejména formou aktivit. Celý předmět je také koncipován jako praktická ukázka neformální a zážitkové pedagogiky