Celistvost člověka a kombinované postižení. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením.
Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora. Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců.
Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postiženým a následné vytváření individuálních studijních plánů.
Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny.
Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci. Speciálně pedagogické působení u jedinců s více vadami, možnosti výchovy a stimulace v raném, předškolním, školním věku, problematika dospělých osob s kombinovaným postižením, vliv multisenzoriální stimulace. Možnosti edukace u nás a v zahraničí. Reedukace smyslového vnímání u kombinovaně postižených, stimulace hybnosti a řeči, rozvoj psychomotoriky prostřednictvím jednotlivých terapeutických konceptů. Rehabilitační a podpůrná opatření, asistivní technologie.