Charles Explorer logo
🇨🇿

Metodologie II. (sppg diagnostika ve vztahu k nejčastějším typům zdravotního postižení /znevýhodnění)

Předmět na Pedagogická fakulta |
ORSP18920

Anotace

Specifické poruchy učení a chování: Zásady a principy diagnostiky, diferenciální diagnostika, diagnostická kritéria pro SPU/CH, vývojové hledisko diagnostiky (diagnostika rizika SPU/CH v předškolním věku, diagnostika žáků 1. a 2. stupně ZŠ, diagnostika v období adolescence a dospělosti). Diagnostika sekundárních dopadů na osobnost žáka. Diagnostické nástroje - přehled, možnosti a limity jejich užití.

Motorické postižení s akcentem na poruchy hybnosti: Speciálně pedagogická diagnostika u osob s tělesným postižením z hlediska věku, diferenciální diagnostika, diagnostika motorických funkcí, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod.

Zrakové postižení: Speciálně pedagogická diagnostika u osob se zrakovým postižením z hlediska věku, diagnostika stupně postižení, diagnostika motorického a sociálního vývoje, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod.

Narušená komunikační schopnost: Speciálně pedagogická diagnostika u osob s narušenou komunikační schopností, diferenciální diagnostika narušené komunikační schopnosti, diagnostika vývoje řeči, narušeného a opožděného vývoje řeči, symptomatické poruchy řeči, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod.

Sluchové postižení: Speciálně pedagogická diagnostika u osob se sluchovým postižením z hlediska věku, diagnostika stupně postižení, diagnostika řeči a komunikativních dovedností u osob se sluchovým postižením, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod. Mentální postižení: Speciálně pedagogická diagnostika u osob s mentálním postižením, diferenciální diagnostika, diagnostika řečového vývoje, sociálních dovedností, myšlení u osob s mentálním postižením, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod. Pervazivní vývojové poruchy (autismus, Aspergerův syndrom aj.): Speciálně pedagogická diagnostika u osob s autismem, diferenciální diagnostika, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod. Poruchy chování: Speciálně pedagogická diagnostika u osob s poruchami chování, diferenciální diagnostika, přehled nástrojů a diagnostických přístupů, možnosti a limity diagnostických metod.