1)Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou.
Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví) 2) Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza učebnic, požadavky na učebnice VkZ. 3)Etické aspekty ve výchově ke zdraví.
Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání. 4) Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách
The course provides opportunities to apply didactic skills in practice by means of creating programs focused on health promotion at basic and high schools. It brings ideas how to integrate the field of "Human and Health" into thematic plans of high schools.
Future teachers compare the strategy of education towards health at basic and high schools, they reflect their experience at gymnasiums and specialized high schools. The course leads to an overall detailed project focused on health topics at high schools.
The course includes the conception of programs protecting population in immergency at high schools.