Struktura kursu v tématech: 1. Blok teoretických východisek
- Co jsou to dovednosti myslet
- Historie výuky myšlení
- Jak rozumíme lidskému intelektu v pojmovém rámci dovedností myslet
- Formy systematické výuky myšlení
- Programy pro rozvoj dovedností myslet 2. Blok praktických aplikací
- Feuersteinovo instrumentální obohacování
- De Bonův CoRT
- Dynamické vyšetřování
Kurs techniky kognitivní stimulace se zaměřuje na téma systematické výuky dovedností myslet a učit se. Jeho cílem je orientovat studenta v teoretických východiscích myšlenky výuky dovedností myslet a nabídnout inspiraci pro jejich praktické využití.
Obsah kursu tvoří dvě tématické části: 1. téma teoretických východisek výuky dovedností myslet 2. téma praktických aplikací principů výuky myšlení v praxi- zejména formou představení programu Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina
Požadavky k atestaci:předepsaná četba, docházka, atestace formou ústního kolokvia.