Samotná výuka je realizována v rozsahu 1/2, což představuje 7 devadesátiminutových přednášek a 14 seminářů (praktických cvičení) s dotací 90 minut týdně. Samotná dotace vyučovaných hodin v rámci praktických lekcí je rozd ělena do tří částí: - Didaktika jednotlivých atletických disciplín - Didaktické výstupy = praktické výstupy studentů zaměřené na výuku atletických dovedností v jednotlivých atletických disciplínách - Hospitace ve vybraných školách u spolupracujících učitelů Sylabus Témata přednášek:
1) Význam atletiky, historie atletiky a vyučování v atletice
2) Technika a didaktika atletických disciplín
3) Atletické soutěže a pravidla atletiky. Pohybové schopnosti a pohybové dovednosti.
4) Atletika ve školní tělesné výchově. Práce s vulnerabilními skupinami ve školní atletice
5) Školní atletika – management heterogenní skupiny
6) Atletický trénink žactva a dorostu
7) Vědomostní test Obsah a témata seminářů didaktiky školní atletiky: V rámci jednotlivých cvičení rozvíjejí studenti své učitelské kompetence prostřednictvím didaktických výstupů s atletickým obsahem. Cílem didaktických výstupů je implementace teoretických poznatků do vlastní realizace výuky orientované jednak na práci s vulnerabilními skupinami ve školní atletice, dále na management heterogenní třídy a aktivizační metody.
1) Speciální průpravná cvičení (běžecká, skokanská, vrhačská)
2) Didaktika běhu
3) Didaktika startů (nízkého startu)
4) Didaktika hodu míčkem
5) Didaktika vrhu koulí (z místa)
6) Didaktika skoku o tyči
7) Didaktika hodu oštěpem
8) Didaktika překážkového běhu (průprava)
9) Didaktika hodu diskem
10) Didaktika skoku dalekého
11) Didaktika skoku vysokého
12) Didaktika překážkového běhu (kompletní přeběh trati)
13) Didaktika štafetových běhů
14) Didaktika hodu diskem a vrhu koulí (otočka) Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093
Předmět je určen studentům navazujícího magisterského studia Učitelství TV pro střední školy. Předmět je zaměřen na didaktiku atletiky ve školní tělesné výchově a na didaktiku atletického tréninku.
Studenti rozvíjejí profesní učitelské dovednosti v prostředí simulované výuky atletiky na studentech VŠ.