1. Psychologie jako věda - definice, předm ět zkoumání, dělení, obory aplikované psychologie
2. Historie psychologie, charakteristika jednotlivých psychologických směrů a jejich představitelé
3. Biologická determinace psychiky, socio-kulturní determinace psychiky
4. Psychické procesy: vnímání, představy a fantazie, sny
5. Psychické procesy - paměť, pozornost, učení a myšlení
6. Emoce - charakteristika, dělení, podrobně: úzkost, strach, agrese, fyziologický korelát emocí, emoce v kontextu psychosomatiky
7. Potřeby - charakteristika, dělení (srovnání různých přístupů), hierarchická teorie potřeb, ego-vztažné potřeby, ego-vztažná frustrace, ego-defenzivní mechanismy
8. Motivace
9. Osobnost - vymezení pojmu, struktura a dynamika osobnosti, diagnostika
10. Temperament - vymezení pojmu, srovnání různých přístupů, charakteristika jednotlivých
11. Temperamentových typů, temperament a senzomotorika, možnosti diagnostiky
12. Inteligence - vymezení pojmu, faktory inteligence, IQ a možnosti jeho diagnostiky, psychodiagnostika
13. Vývojová psychologie - dětství a dospívání, dospělý věk, krize středního věku, vývojová psychologie - období stáří, thanatologie
14. Stres - vymezení pojmu, fyziologické aspekty stresu, abreakce stresu, zdravotní rizika stresu, psychosomatika
During the theoretical part, students are acquainted with an integration of physiotherapy into the general system of health care in the CR, with the system of general health insurance, its organisation and law standards that determine it. The practical part takes place in establishments (long-term patient sanatoriums, homes for seniors) where it is possible to apply theoretical knowledge and where students learn to make first contacts with patients.