Přednášky:
1. Metoda dle Vojty; Koncept manželů Bobathových
2. Metoda dle G. Domana a C. Delacata; Metoda dle G.Tardieu; Metoda dle S.Brunströmové
3. Přístup dle Faye; Metoda dle M. Roodové
4. Metoda dle E. Kenny; Metoda dle C. Perfettiho
5. Senzorická integrační terapie dle J. Ayres
6. Metoda dle F. Affolter; Přístup dle Ostendorfa a Wolfa
7. Metoda dle R. Brunkowové; Metoda dle M.A.R.Freemana; Metoda dle M. Alexandra; Metoda dle M. Feldenkraise
8. Koncept dle A. Brüggera; Koncept spirální dynamiky
9. Koncept dle Maitlanda; Metoda dle R. McKenzieho
10. Metoda dle Cyriaxe; Koncept FBL Klein-Vogelbachové; Metoda dle Klappa; Metoda dle Schrottové
11. Hippotherapie
12. Metoda dle L. Mojžíšové; Metoda dle Petöho aj.
13. Dynamická neuromuskulární stabilizace a další aktuálně využívané a vyvinuté přístupy
14. Neurorehabilitace (funkční hodnocení v neurorehabilitaci, léčba spastické parézy - obecné principy, Guided self-rehabilitation contract; roboticky asistovaná rehabilitace, funkční elektrická stimulace, statické progresivní dlahování, dynamické ortézování) Cvičení:
1. –
4. Vyšetřovací postupy cílené ke speciálním metodám, konceptům a technikám
5. –
9. Terapeutické přístupy vycházející ze speciálních metod, konceptů či technik
10. –
14. Demonstrace a práce s vybranými pacienty pod dohledem vyučujícího terapeuta (specialisty)
Cílem předmětu je seznámení se základními principy, indikacemi a kontraindikacemi speciálních přístupů, metod a konceptů používaných ve fyzioterapii (např. koncept manželů Bobathových, metoda dle Vojty, Roodové, Perfettiho, Brunkowové a dalších aktuálně v praxi používaných nových postupů). V praktické části předmětu studenti získávají dovednosti při provádění vybraných terapeutických elementů z jednotlivých přístupů a technik.
Důraz je také kladen na práci s literárními zdroji ve smyslu EBM.