Charles Explorer logo
🇬🇧

Physiotherapeutic Methods and Procedures

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PFYZ064

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

1. Metoda dle Vojty; Koncept manželů Bobathových

2. Metoda dle G. Domana a C. Delacata; Metoda dle G.Tardieu; Metoda dle S.Brunströmové

3. Přístup dle Faye; Metoda dle M. Roodové

4. Metoda dle E. Kenny; Metoda dle C. Perfettiho

5. Senzorická integrační terapie dle J. Ayres

6. Metoda dle F. Affolter; Přístup dle Ostendorfa a Wolfa

7. Metoda dle R. Brunkowové; Metoda dle M.A.R.Freemana; Metoda dle M. Alexandra; Metoda dle M. Feldenkraise

8. Koncept dle A. Brüggera; Koncept spirální dynamiky

9. Koncept dle Maitlanda; Metoda dle R. McKenzieho

10. Metoda dle Cyriaxe; Koncept FBL Klein-Vogelbachové; Metoda dle Klappa; Metoda dle Schrottové

11. Hippotherapie

12. Metoda dle L. Mojžíšové; Metoda dle Petöho aj.

13. Dynamická neuromuskulární stabilizace a další aktuálně využívané a vyvinuté přístupy

14. Neurorehabilitace (funkční hodnocení v neurorehabilitaci, léčba spastické parézy - obecné principy, Guided self-rehabilitation contract; roboticky asistovaná rehabilitace, funkční elektrická stimulace, statické progresivní dlahování, dynamické ortézování) Cvičení:

1. –

4. Vyšetřovací postupy cílené ke speciálním metodám, konceptům a technikám

5. –

9. Terapeutické přístupy vycházející ze speciálních metod, konceptů či technik

10. –

14. Demonstrace a práce s vybranými pacienty pod dohledem vyučujícího terapeuta (specialisty)

Annotation

The aim of the course is to introduce the basic principles, indications, and contraindications of special approaches, methods and concepts used in physiotherapy (eg the concept of Bobaths, a method according to Vojta, Roodová, Perfetti, Brunkowová and other currently used new procedures). In the practical part of the course, students acquire skills in performing selected therapeutic elements from individual approaches and techniques.

Emphasis is also placed on working with literary sources in the sense of EBM.