1. Teorie (dále jen T) -Vývoj pojmu gymnastika, dělení gymnastiky. Praxe (dále jen P) - Základní pohybové školení, uvědomělé, funkčně účinné, co nejdokonaleji prováděné gymnastické pohyby v optimálním rytmu a tempu, držení těla v postojích a pohybu, pohyby jednotlivých částí těla, provedení s hudebním doprovodem.
2. T - Základní pojmy z hudebně pohybové teorie (metrum, tempo, tempové změny). P - Všestranné rozcvičení s hudbou, příklady kontrolních cviků.
3. T - Hudebně-pohybová výchova, osvojování základních vztahů mezi pohybem a hudbou, rytmus v hudbě a v pohybu. P - Chůze, běh, krokové variace, příklad "povinné rozcvičky".
4. T - Charakteristický rytmus, dynamika a dynamické změny v hudbě a v pohybu. P - Hudebně pohybové vazby s využitím charakteristických rytmů a dynamiky.
5. T - ZG - cvičební obsah, pořadová cvičení. P - Rozvoj pohyblivosti a síly paží.
6. T - Názvosloví cvičení prostných a grafický záznam pohybu. P - Rozvoj pohyblivosti a síly trupu, cvičení ve dvojicích.
7. T - Tělesná zdatnost, názvosloví. P - Rozvoj pohyblivosti a síly nohou.
8. T - Svalová síla - zásady a metody rozvoje. P - Cvičení na stanovištích s využitím náčiní - činky, plné míče.
9. T - Pojem wellness, fitness. P - Mobilizační a koordinační cvičení.
10. T - Aerobní zdatnost - zásady a metody rozvoje. P - Cvičení s náčiním - švihadla.
11. T - Kloubní pohyblivost - zásady a metody rozvoje. Strečink. P - Cvičení na nářadí - lavičky, rovnovážná cvičení.
12. T - Akrobatická příprava, názvosloví akrobatických cvičení. P - Příklady akrobatických příprav.
13. T - Didaktika základní gymnastiky. P - Cvičení s využitím náčiní a nářadí.
14. T - Tvorba gymnastických pohybových programů. P - Kompenzační cvičební program.
Osvojováním pohybových dovedností a teoretických základů obsahu předmětu základní gymnastika jsou utvářeny předpoklady pro činnosti směřující k uvědomělému ovládání pohybů těla a jeho částí, ovlivňování úrovně zdravotně orientované zdatnosti a k tvorbě účelných pohybových programů pro mládež i dospělé.
Absolvent předmětu je způsobilý vytvářet a realizovat programy gymnastických cvičení ve spojení s hudbou zaměřené na osvojování uvědomělého řízeného pohybu, sestavovat programy pro rozvíjení zdravotně, profesně a výkonově orientované tělesné zdatnosti.