1. Vývoj a současný stav gymnastických aktivit, charakteristika gymnastických druhů a sportů. Vedení a organizace gymnastického rozcvičení, ukázka kontrolních cviků.
2. Struktura a význam celkového rozcvičení - fyziologické zdůvodnění, faktory ovlivňující rozcvičení. Vedení a organizace gymnastického rozcvičení, praktická aplikace rozcvičení s hudbou.
3. Didaktické zásady týkající se vedení a organizace rozcvičení (psychologické aspekty práce s žáky a se studenty). Vedení a organizace gymnastického rozcvičení s náčiním/nářadím a aplikací základních didaktických zásad. Stimulace koordinačních schopností
4. Názvosloví cvičení prostných v češtině, požadavky k seminární práci. Výstup studentů v rozcvičení. Mobilizační a protahovací cvičení, bez vizuální kontroly pouze za použití názvosloví. Využití náčiní (bosu, expandéry).
5. Držení těla a jeho význam v praxi. Výstup studentů v rozcvičení. Síla dolních končetin a korekce držení těla v praxi.
6. Motorické schopnosti (úvod), síla a rozvoj silových schopností v gymnastice. Výstup studentů v rozcvičení. Rozvoj pohyblivosti a síly horních končetin.
7. Stabilizační systém a jeho funkce. Výstup studentů v rozcvičení. Cvičení zaměřená na stabilizační systém. Rozvoj pohyblivosti a síly svalů trupu, cvičení ve dvojicích.
8. Aerobní zdatnost (aerobní zdatnost v gymnastice). Výstup studentů v rozcvičení. Rozvoj aerobní zdatnosti. Cvičení s náčiním - švihadla.
9. Flexibilita a mobilita (rozvoj pohyblivosti v gymnastice). Výstup studentů v rozcvičení. Metody rozvoje flexibility (strečink). Kloubní pohyblivost - zásady a metody rozvoje, strečink. Cvičení s náčiním - činky, plné míče.
10. MFP, zpevňovací subpříprava. Výstup studentů v rozcvičení. Možnosti využití zpevňovací subpřípravy ve dvojicích, dovednost stoje na rukou.
11. MFP, podporová. V ýstup studentů v rozcvičení. Cvičení na medicinbalech, kruzích a podporová cvičení na prostných.
12. MFP, visová subpříprava. Výstup studentů v rozcvičení. Cvičení na kruzích a hrazdě - visová cvičení a komíhání.
13. MFP, odrazová a doskoková subpříprava. Výstup studentů v rozcvičení. Odrazová a doskoková cvičení na prostných a na nářadí.
14. MFP, rotační subpříprava, mechanismy zatížení v gymnastice. Výstup studentů v rozcvičení. Kotouly, obraty, salta. Aplikace MFP subpříprav v tréninku - herní formy.
Základním pilířem předmětu jsou kompetence vedení a organizace při aplikaci různých gymnastických cvičení, která jsou různorodě zaměřena. Součástí těchto cvičení je učení se širokého spektra základních gymnastických dovedností, a metodických zásad rozvoje pohybových schopností v gymnastice.
Vše je završeno spojením tohoto rozvoje motorických schopností a učení se dovedností do gymnastické motoricko-funkční přípravy, kdy je student schopen aplikovat zpevňovací; podporovou; visovou; rotační; odrazovou a doskokovou subpřípravu z gymnastické motoricko-funkční přípravy do školní tělesné výchovy. Základní gymnastika nabízí také bohatý zásobník cvičení obsažených ve veškerých gymnastických aktivitách, která lze aplikovat do jiných pohybových intervencí nesouvisejících přímo s gymnastickými aktivitami.
V neposlední řadě předmět obsahuje také základní teoretické poznatky ohledně držení těla nebo biomechaniky tělesných cvičení přenesených do praxe právě v gymnastických aktivitách.