Tematické okruhy:
1. Identifikace a význam předmětu v rámci APTV.
2. Definice intervenčních pohybových programů (IPP) pro OSP.
3. Vymezení souvislostí IPP pro OSP versus obecná populační kohorta.
4. Zásady aplikace IPP, indikace a kontraindikace (z hlediska jedince, skupin populace apod.).
5. Východiska pro tvorbu IIP - individuální, skupinový přístup, analýza rizikových faktorů - jedinec/populace; individuální/skupinové.
6. Ověření schopností studenta sestavit dle rešerše literatury návrh IPP pro OSP.
7. Schopnost studenta plánovat, monitorovat a realizovat sběr proměnných u jedinců cílové skupiny.
8. Schopnost studenta vyhodnotit získaná data.
9. Diagnostika: metody pro zjišťování morfologického a funkčního stavu těla (teorie/praxe).
10. Praktická interpretace výstupů z diagnostiky.
11. Kasuistický výstup z výsledků diagnostických metod - ukázka.
12. Ověření schopností studenta sestavit individuální doporučení pro OSP.
13. Hodnotit a navrhovat další možnosti IPP.
14. Schopnost přenositelnosti výstupů do praxe, vymezení v rámci jedince, populační kohorty.
Studijní předmět je organizačně koncipován jako propojení teoretických zásad pro tvorbu intervenčních programů a praktick ých dovedností – schopnost aktivně sestavit a kontrolovat průběh intervenčního programu. Studující budou vedeni tak, aby výstup z výuky předmětu směřoval k propojení a přenositelnosti teoretických znalostí do praxe.
Tyto znalosti a jejich aplikace budou propojeny s výukou ostatních předmětů v rámci studijního programu APTV.