Charles Explorer logo
🇨🇿

Ekonomie, ekonomika a management sportu

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG109

Sylabus

Přednášky:

1. Přednáška - základní informace - poptávka, elasticita poptávky

2. Přednáška - nabídka, elasticita nabídky - tržní rovnováha, nerovnováhy

3. Přednáška - užitek - kardinalistická a ordinalistická teorie

4. Přednáška - makroekonomické výstupy - hrubý domácí produkt

5. Přednáška - výdaje a rovnovážný produkt - rovnováha ve čtyřsektorové ekonomice

6. Přednáška - peníze, měny - trh peněz

7. Přednáška - nezaměstnanost - inflace

8. Přednáška - analýza financování sportu, daně ve sportu - ekonomická specifika profesionálních sportovních soutěží

9. Přednáška - veřejná podpora sportu - organizační zajištění sportu, NSA

10. Přednáška - státní péče o sport, dotační tituly - založení neziskové sportovní organizace

11. Přednáška - specifika managementu sportu, sportovní manažeři

12. Přednáška -základy marketingu - marketingový mix ve sportu

13. Přednáška - marketing sportovních služeb, vlastnosti sportovních služeb - význam sponzoringu a darování ve sportu

14. Přednáška - Public Relations ve sportovních organizacích - digitální média v marketingu Semináře:

1. Poptávka a elasticita poptávky

2. Nabídka, elasticita nabídky, tržní nerovnováhy

3. Užitek, analýza nákladů

4. Makroekonomické výstupy

5. Peníze, trh peněz, inflace

6. Nezaměstnanost, hospodářské cykly

7. Sport jako ekonomický statek, vznik sportovního klubu

8. Prostředí sportovního managementu

9. Leadership

10. HRM a talent management

11. HRM ve sportovních organizacích

12. Specifika sportovních organizací

13. Prezentace projektů

14. Prezentace projektů

Anotace

Cílem tohoto předmětu je přiblížit studentům studijního programu Trenér problematiku obecné ekonomie, sportovní ekonomie a managementu. Tento předmět studenty seznámí s teorií mikroekonomie a makroekonomie a naváže na předmět Základy managementu sportu.

Studenti tak získají dodatečné informace o sportovním managementu, které rozšíří o základní znalosti ekonomie, ekonomiky sportu či sportovního marketingu, což jim umožní následný větší rozhled. Získané poznatky budou studenti schopni využít v rámci trenérské praxe či při podílení se na chodu sportovních klubů.