Charles Explorer logo
🇬🇧

Economy, economics and management of sport

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PMNG109K

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Setkání - základní informace, vymezení základních ekonomických pojmů - poptávka, elasticita poptávky

2. Setkání - nabídka, elasticita nabídky - tržní rovnováha, tržní nerovnováhy

3. Setkání - makroekonomické výstupy - hrubý domácí produkt

4. Setkání - peníze, měny - inflace, nezaměstnanost

5. Setkání - analýza financování sportu - veřejná podpora sportu - organizační zajištění sportu - daně ve sportu

6. Setkání - sportovní management, vznik sportovního klubu a jeho finanční řízení - manažerské rozhodování

7. Setkání - profil, role a kompetence sportovního manažera - leadership

8. Setkání - HRM ve sportovním prostředí - Public Relations

9. Setkání - základy sportovního marketingu - sponzoring a darování ve sportu

10. Setkání - úvodní termín prezentace zápočtových projektů

Annotation

The aim of this course is to introduce students of the study program Coach, issues of general economics, sports economics and management. This course introduces students to the theory of microeconomics and macroeconomics and builds on the course Fundamentals of Sports Management.

Students will gain additional information about sports management, which will expand the basic knowledge of economics, sports economics or sports marketing, which will allow them a greater insight. Students will be able to use the acquired knowledge in coaching practice or in participating in the operations of sports clubs.