Přednášky: 1.-2. Chování spotřebitele a formování poptávky. Elasticita poptávky, elasticita nabídky 3.-4. Produkční analýza a náklady, příjmy a zisk. Daně. 5.-6. Firma v podmínkách dokonalé konkurence. Formování nabídky. Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu. 7.-8. Charakteristika nedokonalé konkurence. Monopol. Oligopol a monopolní konkurence. 9.-11. Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy 12.-14. Trh práce a odbory. Trh kapitálu a trh půdy. Burzy.
Semináře: 1.-3. Výpočet optima spotřebitele, elasticity poptávky a nabídky. 4.-5. Optimalizace nákladů firmy. 6.-7. Optimální rozsah produkce firmy v dokonalé konkurenci. 8.-9. Optimální rozsah produkce a cena v nedokonalé konkurenci. Herfindalův index. 10.-12. Manažerské teorie firmy. 13.-14. Lorenzova křivka. Výpočet tržní ceny akcie.
Analýza chování jednotlivých ekonomických subjektů. Chování spotřebitele v podobě poptávky a chování výrobců v podobě nabídky, cena, optimální rozsah produkce firem v různých tržních strukturách, trhy výrobních faktorů, selhání trhu a mezinárodní obchod.