Přednášky: 1.-2. Chování spotřebitele a formování poptávky. Elasticita poptávky, elasticita nabídky 3.-4. Produkční analýza a náklady, příjmy a zisk. Daně. 5.-6. Firma v podmínkách dokonalé konkurence. Formování nabídky. Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu. 7.-8. Charakteristika nedokonalé konkurence. Monopol. Oligopol a monopolní konkurence. 9.-11. Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy 12.-14. Trh práce a odbory. Trh kapitálu a trh půdy. Burzy.
Semináře: 1.-3. Výpočet optima spotřebitele, elasticity poptávky a nabídky. 4.-5. Optimalizace nákladů firmy. 6.-7. Optimální rozsah produkce firmy v dokonalé konkurenci. 8.-9. Optimální rozsah produkce a cena v nedokonalé konkurenci. Herfindalův index. 10.-12. Manažerské teorie firmy. 13.-14. Lorenzova křivka. Výpočet tržní ceny akcie.
Analysis of the behavior of individual economic agents, including consumer behavior and demand, producer behavior and supply, price and output decisions by firms under various market structures, factor markets, market failures, and international trade.