Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketing

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG118

Sylabus

Přednášky:

Propedeutika marketingu.

Marketingový algoritmus a marketingová filozofie.

Druhy marketingu. Marketingový mix.

Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.

Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.

Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.

Produkt, sortiment. 

Značka a její řízení.

Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.

Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.

Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.

Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.

Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.

Semináře: 1. - 13. Aplikace teorie z přednášek na praktických příkladech. Prezentace individuálních a skupinových projektů

Anotace

Předmět se orientuje na získání základních znalostí z teorie marketingu. Studenti se seznamují v prvé části se základními pojmy, nástroji, metodami marketingu, druhá část je věnována marketingovým strategiím firem a zvlášť s ohledem na sport marketingovým strategiím v oblasti služeb a v neziskovém sektoru.